MUARA & LAGUNA, IMPAK MAKSIMA, ICE-CREAM......

Tuesday, June 28, 2011
Saya sering mengimpikan bercuti di lokasi-lokasi indah dan menenangkan jiwa. 'Bercuti' sebulan cara begini dengan tangan bersimen fiber sungguh memeritkan. Ada kawan-kawan yang bertanya khabar dan berkata tentu saya seronok lama bercuti. Saya katakan bukan cuti sebegini yang saya harapkan!! Saya mengharapkan bercuti di muara yang tenang atau di laguna yang tenang airnya...tanpa gangguan dan persoalan tugas yang menanti di pejabat....

Sukar nak saya padamkan memori kemalangan tempoh hari. Ia sering datang bagaikan tayangan filem. Avanza saya yang terbabas dan menghempas longkang besar itu bagaikan satu IMPAK MAKSIMA terhadap tubuh saya. Sebulan lebih telah berlalu namun kesakitan masih terasa hingga kini...

Jemu dan tepu bagaikan gambaran perasaan saya ketika ini. Duduk dan berehat lama begini bukan pilihan saya. Mahu rasanya terus mula bertugas dan melupakan kejemuan ini. Apa daya, kemampuan sangat terbatas dengan tangan bersimen ini. Wahai hati.. bersabarlah..
p.s. Mungkin saya harus nikmati ice-cream yang saya dan anak-anak cukup gemar..lebih-lebih lagi di musim panas ini.

2 comments:

EwaN said...

sabar sudah....

perunding landskapanda said...

aiskrim apa yang diingini..nanti boleh dihantarkan buat mengubat hati. sayang sekali, di kelantan baskin robbins xde outlet lagi.. :)

Post a Comment