MENGAPA WANITA BERUBAH HATI?

Monday, July 4, 2011
Anda mungkin banyak dengar tentang lelaki yang berbohong tentang sifat-sifat fizikal mereka. Manakala wanita sering berbohong atas sebab menyembunyikan emosi mereka. Tentunya ada kebenaran tentang kedua-duanya. Berikut adalah pandangan sebenar daripada tinjauan yang dilakukan di kalangan wanita. Mengapa mereka berpaling daripada teman lelaki mereka? Banyak sebab yang mereka berikan. Cuba kita baca pandangan wanita-wanita ini.
1. Tiada keghairahan
Saya mengenali John kira-kira 3 tahun. Dia seorang lelaki yang sangat baik. Saya senang bersamanya. apa yang tidak ada pada John ialah sikap keghairahan atau romantik. Apabila John dinaikkan pangkat, saya terpaksa ke Australia bersama seorang rakan kongsi. Sepanjang perjalanan itu, saya dapat rakan kongsi saya itu begitu romantik dan mengambil berat tentang saya. Saya berasa sangat seronok sepanjang perjalanan saya (yang selama ini tidak pernah saya alami). Setelah pulang, saya memutuskan hubungan saya dengan John.
Stacy, 30. Lexington.
2. Melambatkan perpisahan
Sejurus sebelum saya memutuskan perhubungan dengan teman lelaki (Sean), dia telah meletakkan anjing kesayangannya di tempat tidur saya. Saya menunggu sebulan untuk melihat perubahan yang lebih baik. Malangnya dia pula hilang pekerjaan. Ketika itu saya bertemu dengan seseorang dan saya harus berfikir tentang masa depan. Tanpa beritahu Sean akhirnya saya keluar dengan teman lelaki baru itu.
Tamara, 29. Portland
3. Tiada di sisi membuat hati berubah
Saya dan teman lelaki saya, Geg telah mengambil keputusan untuk sambung belajar kira-kira 200 batu dari tampat tinggal kami. Beberapa bulan berjalan dengan baik. Setelah itu saya menjadi rapat dengan rakan semakmal saya. Kami berhubungan melewati batas-batas fizikal. Setelah beberapa lama, saya rasa bersalah kepada Greg. Tanpa memberitahu Greg saya tidak lagi berhubung dengan rakan semakmal saya itu.
Jen, 28, Oak Park, Il.
4. Berpisah untuk bina yang lebih baik
Dulu saya punya teman lelaki, Ethan. Sikapnya sangat kritikal terhadap saya. Sering mengkritik saya tentang betapa bodohnya saya, betapa selekehnya saya.. Keluarga dan kawan-kawan saya tidak bersetuju dengan pilihan saya itu. Di suatu hari minggu, saya keluar dan bertemu dengan Will. Sifat dan sikapnya sangat berbeza sekali berbanding Ethan. Will seorang yang mesra, baik, manis dan tidak memperlekehkan saya. Pada saya, inilah satu hubungan yang matang. Saya menjalin hubungan bersama Will selama 3 tahun dan kini kami berkahwin.
Allison, 30, New York.
5. Mencari keserasian
Saya berasal dari Florida. Kehidupan saya ialah bot, pantai dan laut. Namun teman lelaki saya Chris seorang ‘budak bandar’. Dia tidak pernah suka cara kehidupan sebegitu. Kami sering bertentangan ketika memilih lokasi untuk bersama. Selalunya Chris akan menang dengan pilihannya. Setelah 8 bulan, saya bersama rakan menyewa sebuah bot untuk bercuti di laut. Pengendali bot itu seorang ‘budak laut’ sejati. Dia begitu mahir dan minat dengan suasana pantai dan laut, seperti saya. Selepas itu saya sering keluar bersama dan menikmati minat yang sama. Saya tidak pernah beritahu Chris tentang itu. Saya juga ‘degil’ seperti Chris. Akhirnya saya membuat keputusan yang ‘budak laut’ itulah pasangan saya.
-Lizze, 32, Chichago.
Chelsea Kaplan is a Senior Editor at The Family Groove. Her blog, “I’m Somebody’s Mother?” can be found at www.rumymother.blogspot.com. For the other side of the story, read Confessions: 8 reasons men cheat.

CATATAN:
1. Bahan petikan yang saya kongsikan ini hanya sebagai bacaan dan renungan tentang manusia semata-mata. Bukan bertujuan untuk bersetuju dengan cara hidup atau nilai-nilai amalan Barat yang amat bertentangan dengan Timur.
2. Yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan.

0 comments:

Post a Comment