LELAKI 'SETIA' MELAYU TERAKHIR......

Monday, March 7, 2011
LELAKI 1:
Saya kekok dan segan sungguh bila terpaksa bekerja dalam satu kumpulan dengan pelajar perempuan. itulah kelemahan saya sejak zaman sekolah rendah, menengah malah sehingga belajar di universiti. Justeru, saya tidak ada 'buah hati' atau 'special girlfriend'. Iri juga melihat kawan-kawan lelaki yang ramai 'makwe' masa sekolah menengah dahulu. Namun segalanya berubah sebaik sahaja saya mengikuti Program PLKN. PLKN mempertemukan saya dengan gadis yang pertama kali berjaya mencuri hati saya. Saya pun tak pasti apakah ciri-ciri dirinya yang berjaya menambat hati saya. Gadis kelahiran Perak itu berjaya menjadi cinta pertama saya. Nak di kata cantik, Erra Fazira lebih cantik! Apa yang saya tahu, saya memang sukakan dia. Selesai Program PLKN, kami membawa haluan masing-masing. Saya ke UTHO di Johor dan dia terpilih mengikuti Diploma Kejururawatan. Kami jarang benar bertemu. Dia di Utara dan saya di Selatan. Saya meneruskan pengajian kejuruteraan. Belajar di universiti mempertemukan saya dengan ramai mahasiswi yang menarik. Malah ada juga yang menghampiri hati saya... hairan sungguh... hati saya tetap pada bakal jururawat itu! Barangkali benar kata orang bahawa cinta itu buta. Yang pasti saya tidak buta dan dapat melihat dan menilai dengan jelas pilihan yang dibuat. Sekarang saya telah bekerja sebagai jurutera di sebuah syarikat di Selangor. Gadis itu bertugas sebagai jururawat di Perak. Sampai kini pun kami jarang berjumpa...namun hati saya tetap untuk dia. Noktah.
CATATAN:
1. 'FIRST LOVE CUT DEEP'.....
2. PERKONGSIAN DI ATAS ADALAH PENULISAN SAYA BERDASARKAN KISAH BENAR KLIEN YANG SAYA TEMUI. TUJUAN PERKONGSIAN ADALAH SEBAGAI USAHA PERIBADI BLOG INI DAN TIDAK MENYENTUH SESEORANG SECARA JELAS DAN NYATA.

2 comments:

zzzzzzzz said...

Hai...bilalah boleh baca kisah 'LELAKI SETIA MELAYU TERAKHIR'...ni..????

Anonymous said...

ini nmpknya tajuknya je la yg setia! dah berapa lama duk tggl tajuk semata2... :)

Post a Comment