PIALA DUNIA

Sunday, June 27, 2010
Seluruh dunia sedang 'mabuk' bolasepak.. Topik paling utama di merata tempat ialah tentang bolasepak. Di pejabat, di sekolah, di pasar , di restoran, di kedai kopi, lebih-lebih lagi di kopitiam hingar bingar... semuanya bercakap tentang bolasepak piala dunia yang sedang berlangsung sekarang.
Nasib baik anak sulung saya perempuan dan tinggal di asrama MRSM. Di sana khabarnya TV hanya ada di dewan makan sahaja. Jadi peluang untuk menonton amat terbatas le agaknya.
Rupa-rupanya demam bolasepak piala dunia kini tetap juga melanda rumah saya. Anak lelaki saya yang berusia 8 tahun pun turut berjaga hingga 2 pagi semata-mata nak menonton perlawanan bolasepak. Minggu lepas mengamuk sakan dengan Umminya supaya dibelikan sepasang jersi pasukan Sepanyol! Aduhhhhh.
Hari ini tak dapat hadir ke sekolah kerana demam. Fikir saya tentu tidak ada sebab lain, kerana berjaga tengok bola lah tuuuuu.... Alaaaaahai la anak!
Catatan : Hai pelajar yang akan exam STPM, SPM, PMR, UPSR tu, jagalah jadual waktu belajar tu dengan konsisten. Piala Dunia akan datang lagi. Tetapi STPM atau SPM tidak mungkin datang lagi untuk ANDA di tahun hadapan!!!

0 comments:

Post a Comment