'CHICKEN SOUP FOR THE SOUL'

Sunday, February 20, 2011
Berpeluang masuk ke 'syurga' buku MPH di Mid Valley sememangnya buat saya teruja. Tak terasa waktu berlalu. Sedar-sedar sudah menginjak petang. Banyak sungguh buku di sana. Semuanya menarik dan ingin dimilikki. Cuma kadang-kadang terkejut dengan harga buku-buku impot berbahasa Inggeris. Maklumlah perbezaan nilai mata wang Malaysia berbanding Dollar dan Pound. Pegang buku kecil sahaja tetapi harganya mencecah ratusan ringgit Malaysia! Lalu apa yang boleh di buat bacalah sahaja di ruang-ruang yang disediakan. Antara buku yang menarik hati saya ialah siri-siri 'CHICKEN SOUP FOR THE SOUL'. Menarik sungguh dan berhajat sungguh untuk memilikki. Dek kerana harga yang mahal, saya tangguhkan dulu niat itu.
Sabtu lepas 'Yan and Gang'(Kaunselor SMK SYP1) menjemput saya untuk bersama dengan pemimpin pelajar di sekolah. Rasa terharu kerana mereka masih mengingati dan memerlukan kepakaran saya...Kepenatan memandu dari puncak ini hilang seketika demi untuk bertemu pemimpin-pemimpin pelajar di sekolah lama. Bangga kerana berpeluang memberikan input kepada pewaris pemimpin negara.
CATATAN:
1. Terima kasih 'Yan and The Gang' kerana memakbulkan impian saya untuk memilikki 'CHICKEN SOUP FOR THE SOUL'.....
2. Ingatan dan kenangan anda semua menjadi 'CHICKEN SOUP FOR MY SOUL'!

0 comments:

Post a Comment