APA RASIONALNYA...?

Tuesday, August 24, 2010
Tentu para pembaca tertanya-tanya mengapa saya paparkan semula tulisan saya pada bulan April.
Saya mengira bahan itu sangat relevan dengan peristiwa dan kejadian salah laku para remaja masa kini. Bagaikan tidak dapat dibendung. Dari sehari ke hari, kita di paparkan dengan kejadian yang memilukan, menyayat hati.. bayi yang tidak berdosa dibuang, dibunuh dengan sewenang-wenangnya. Ia berlaku di negara tercinta kita ini bagaikan kita berada di sebuah negara yang tidak bertamadun dan beragama!
Mengapa remaja kita lebih cenderung mengambil contoh buruk dari negara Barat? Sedangkan banyak perkara-perkara positif yang boleh diambil iktibar. Kegigihan Bill Gates sehingga berjaya menjadi bilionair dalam bidang ICT. Kesungguhan Graham Bell yang cuba mencipta telefon sebanyak 999 kali sehingga berjaya. Impaknya berlangsunglah teknologi telefon yang sangat canggih hari ini!
Catatan :
1. Remaja yang berakal dan beragama tahu membezakan perkara baik yang perlu diakukan, dan apa yang buruk mesti di hindarkan.
2. Saya memberi ruang kepada para pembaca remaja blog ini agar mereka ada ruang menggunakan akal fikir mereka dengan sewajarnya.

0 comments:

Post a Comment