TERIMA KASIH MANEK URAI, SABARLAH RANTAU PANJANG...

Wednesday, August 11, 2010
Sebelum ini saya telah tuliskan tentang penghargaan dan layanan yang diberikan oleh pentadbir-pentadbir sekolah terhadap saya. Kerencaman dan kepelbagaian personaliti menjadikan manusia itu unik dan kadang-kadang pelik juga. Saya juga pernah sebutkan tentang sesetengah sekolah yang sering membuat saya terharu dengan penghargaan yang diberikan. Kadang-kadang saya pula merasa penghargaan yang diberikan tidak setimpal dengan apa yang saya sumbangkan.
Memenuhi jemputan dan harapan sekolah-sekolah yang berdekatan mungkin tidak membebankan sangat. Namun pergi ke sekolah-sekolah yang jauh jaraknya hingga ke sempadan  negeri sungguh memenatkan! Persoalannya, adakah sifat EMPATI (merasai apa yang dirasai oleh orang lain) itu ada pada setiap orang?? Terkadang sikap 'mudoh bbaso, sene kiro' diri saya menyebabkan saya terasa sering dimanipulasi pula...
Catatan :
1. Ramai yang mahir memanipulasi tetapi tidak tahu menghargai pertolongan dan pengorbanan orang lain.
2. Hati saya berkata, " manusia itu tidak pernah sama, jadi jangan kecewa" kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya... sekurang-kurang bertambah ilmu saya tentang manusia!

0 comments:

Post a Comment