SATU TRAGEDI...

Friday, December 17, 2010
Aku bukan sengaja mahu pergi sejauh ini. Aku hanya ingin mencari ketenangan dan kehangatan dalam musim tengkujuh ini. Aku tahu tempat ini sangat sesuai dan hangat untuk aku. Malah keselamatan ku amat terjamin berlindung di balik keras dinding. Dalam suasana tenang dan damai tiba-tiba aku dikejutkan dengan deruman jentera yang sangat kuat. Menggelabah aku di buatnya. Nasib baik aku tidak tertarik ke dalam putaran kipas jentera ini. Aku bergegas mencari tempat yang selamat. Paling penting sekarang ialah lari dari pusat jentera yang menderum ini! Fuhhh.. syukur akhirnya aku dapat keluar dari zon merah yang amat merbahaya itu. Namun nampaknya geruh aku belum tamat. Berjaya keluar dari zon merah tetapi terpaksa hadapi puting beliung laju yang menolak dan menarik aku jatuh ke bawah. Rupa-rupanya jentera ini bergerak laju dan puting beliung yang menarik aku itu ialah tolakan angin akibat kelajuan itu.
Aku berpaut sekuat hati dan sepenuh kudrat yang ada. Menggeleber pipiku menahan tolakan angin. Merah menyala biji mataku menahan angin. Mengalir cecair dari mulutku dek kerana lajunya angin! Jentera ini bukan semakin perlahan tetapi semakin laju dan laju. Bagaikan berada di hujung nyawa aku mengerah kudrat terakhir...Arrgghhhhhhh! Akhirnya pegangan tangan dan kakiku terlepas juga. Tubuhku melayang-layang bagaikan sekeping kertas...Matilah aku kali ini!!
CATATAN:
1. Barangkali begitulah agaknya monolog seekor cicak yang bergantung di cermin sisi kereta semasa saya dalam perjalanan ke Genting..... Maaf saya pun tidak pasti akan nasib cicak itu selanjutnya.
REFLEKSI DIRI:
1. Semoga saya sentiasa tahu ke mana destinasi dan tujuan sepanjang penghijrahan ini.... agar tidak silap memilih destinasi.


0 comments:

Post a Comment