SELAMAT TAHUN BARU 2011!

Friday, December 31, 2010
Almarhumah nenda saya pernah berkata, semakin bertambah usia bumi semakin cepat terasa hari-hari berlalu. Waktu bermain seharian semasa kecil terasa panjang sungguh. Berbanding waktu bekerja ketika dewasa begitu cepat waktu dan hari-hari berlalu. Setahun sudah menjalani kehidupan dalam 2010 ini bagaikan semalam sahaja melihat sambutan tahun baru. Terasa benar juga kata-kata almarhumah nenda saya itu. Sedar tak sedar sudahpun berada di hari terakhir tahun 2010. Hakikatnya terlalu banyak perkara yang belum selesai. Bagaimanakah agaknya mahu memasang impian dan azam untuk tahun baru 2011? Sedangkan banyak lagi impian dan azam tahun 2010 yang masih belum direalisasi. Saya sangat pasti tahun 2011 akan menjadi tahun yang amat mencabar buat diri saya. Di tempat kerja baru ini tentunya bidang kerjaya saya semakin mencabar dan sukar. Beralih kepada bidang kerja yang sangat berbeza dari sebelumnya, membuat saya risau juga. Mampukah saya memberikan yang terbaik untuk kerjaya baru ini? Mampukah saya mengekalkan kekuatan dan semangat diri di tanah tinggi ini? Mampukah saya tetap segar bertenaga mendaki ketinggian berkabus dan berselekoh tajam berkabus tebal ini? (untuk tempoh yang panjang). Namun keputusan telah dibuat. Mengundur ke belakang, menyerah kalah bukan prinsip saya. Semoga Allah SWT sentiasa mengurniakan kekuatan dan kesihatan berkekalan kepada saya untuk meneruskan cabaran kehidupan ini. Doa saya juga, semoga semua pemantau blog ini juga akan beroleh kesejahteraan dan kejayaan pada tahun 2011. Amin ya Rabbal 'alamin.
CATATAN:
1. 'SEMOGA HARI INI LEBIH BAIK DARIPADA SEMALAM DAN ESOK AKAN LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI!'

1 comments:

Anonymous said...

selamat tahun baru 2011, semoga dipanjangka umur dan dimurahkan rezeki. Amin.Ikhlas dari Siti Mariam.

Post a Comment