KG. PEK, KG. TENGAH & KELAWEH

Monday, January 24, 2011
Berbulan sudah saya 'berhenti' daripada menyampaikan ceramah. Mungkin kerana cuti sekolah yang panjang dan juga musim peperiksaan telah selesai. Sebenarnya rindu juga dengan semua itu. Sejak mula bekerja di tempat baru, saya mulai risau juga. Mungkin kemahiran pengucapan awam khasnya keupayaan menyampaikan ceramah akan 'hilang' begitu sahaja! Berbelas tahun menyampaikan ceramah kepada ibubapa, pelajar, dan penjawat awam merupakan pengalaman yang tidak dapat dibeli di mana-mana pun.
Terdetik juga di hati barangkali sudah sampai waktunya 'TENGKU ABDULLAH' menjadi penceramah yang dilupakan!
Dua minggu lepas saya dihubungi oleh tiga pentadbir dan guru sekolah. Saya dijemput untuk menyampaikan ceramah kepimpinan dan kemahiran keibubapaan... Oh, rupanya masih ada yang mengingati saya. Walaupun keletihan, pemimpin pelajar sekolah rendah di SK Kampong Pek dan SK Kampong Tengah telah menyegarkan saya! Berkongsi ilmu dan pengalaman keibubapaan dengan ibubapa di SK Kelaweh memberikan suntikan ajaib kepada saya. Keletihan memandu ke Genting bagaikan hilang. Sabtu dan Ahad lepas menjadikan hati dan jiwa saya menjadi 'segar' kembali.
CATATAN:
1. Saya masih tetap yakin dan percaya bahawa 'MEMBERIKAN YANG TERBAIK KEPADA ORANG LAIN...PASTI SAYA JUGA AKAN DIANUGERAHI YANG TERBAIK'! INSYAALLAH.

0 comments:

Post a Comment