MENEROBOS SEMPADAN DIRI

Saturday, January 8, 2011
Seorang kawan lama menelefon saya setelah sekian lama tidak mendengar khabar berita. Lama juga berbual melalui telefon. Bercerita tentang perkembangan dirinya dan kerjaya. Rupanya kawan saya ini hampir siap pengajian sarjananya. Masih segar di ingatan suatu ketika dahulu. Ketika saya beria-ria mengajaknya menyambung pelajaran peringkat sarjana. Dia menolak dengan alasan belum bersedia. Gembira sungguh hati saya kerana akhirnya dia kuat untuk menyambung pelajaran. Itupun setelah dia berada di perantauan. Benar juga kata-kata, hijrah itu perjuangan dan kejayaan...
Terima kasih kerana berkongsi perkembangan diri. Dan saya rasa bertuah kerana masih diingati.
CATATAN:
1. Sesungguhnya ingatan dan penghormatan adalah 'ANUGERAH'.
2. Tidak semua orang mampu menerobos sempadan diri yang memerlukan kekuatan jiwa dan pengorbanan yang tidak sedikit.
3. Selamat berjaya buat T dan N.

0 comments:

Post a Comment