LANGIT TAK SELALU CERAH........

Tuesday, January 11, 2011
Oktober hingga Mac ialah musim sejuk di tanah tinggi ini. Itu kata rakan sejawat senior. Musim ini juga musim untuk rakan sejawat yang telah lama di sini 'merehatkan diri'. Merehatkan diri bukan bermakna tidak bekerja. Merehatkan diri dari tekanan kerja, memperlahankan kadar metabolisme dan seterusnya mengumpul kekuatan untuk melaksanakan tugas dan tanggung jawab. Bertugas di tanah tinggi ini dengan tanggung jawab dan amanah negara yang besar dan berat.... Perlu mengerah kekuatan untuk melaksanakan tanggung jawab besar ini mencabar minda dan semangat diri. Mampukah saya?
Memang nyaman berada di sini namun pasti tugas yang bakal menanti tidak akan akan senyaman hawanya....Hati saya masih lagi mendung sejak di sini. Semoga mendung ini akan berarak lalu dengan segera dan langit cerah yang saya nantikan pasti akan tiba juga...
CATATAN:
1. Seorang teman baik saya baru saja ditamatkan jawatan kontraknya kerana kerenah birokrasi yang memang payah di mengerti. Dan sungguh sedih kerana saya tidak dapat berbuat apa-apa.
2. Begitulah kehidupan...langit tidak selalu cerah namun saya katakan kepadanya, mentari akan pasti muncul juga akhirnya..insyaAllah.

0 comments:

Post a Comment