SEMUA ADALAH MILIKNYA....

Wednesday, January 26, 2011
Hari pertama melaporkan diri November lepas mempertemukan saya dengan dia. Orangnya mesra dan mudah senyum. Begitu senang berbicara dan bertukar cerita. Ibu muda yang baru punya anak dua. Berasal dari Bentong dan suaminya bekerja sebagai anggota JPJ. Pada saya keramahan dia memang membuat saya sangat selesa. Warga baru IAB yang meninggalkan keluarga untuk datang sejauh ini tentu sahaja senang dengan layanan mesra sebegitu. Sering di sapa dengan mesra ketika tamat waktu kerja meyakinkan saya bahawa dia memang sesuai bertugas di bahagian hadapan IAB Induk ini.
Hari Khamis lepas saya terserempak dengannya bersama seorang kawan. Namun dia tidak senyum dan menyapa seperti selalu. Saya terus menegurnya. Dia berpaling ke arah saya dan tersenyum tanpa kata. Saya dan dia terus berlalu meneruskan tugas masing-masing.
Awal pagi tadi sebelum memulakan kerja, saya dikejutkan dengan satu berita sedih. Staf yang mudah tersenyum di kaunter hadapan itu meninggal dunia dalam kemalangan jalanraya di Setiawan.....Al-Fatihah. ( Saya teringat dia asyik bercerita tentang anak dan suaminya kepada saya sebulan lepas.....)
CATATAN:
1. DARIPADA ALLAH KITA DATANG, KEPADANYA JUA KITA KEMBALI..
2. SEANDAINYA SEMUA ORANG MENGERTI BAHAWA SEMUA ADALAH MILIK ALLAH, PASTI TIADA YANG ANGKUH MENONGKAT LANGIT DAN LUPA DIRI....

0 comments:

Post a Comment