SELAMAT TINGGAL LANGKAWI...

Friday, May 21, 2010
Berkunjung semula ke Pulau Lagenda (19-22 Mei 2010) selepas hampir dua tahun.
Ketara benar Langkawi sepi dan tenang kerana tika ini bukanlah musim cuti sekolah. Berbeza sungguh berkunjung 'makan angin' berbanding datang ke Langkawi kerana menyelesaikan tugasan atau berkursus. Jadual yang ketat tidak memberi peluang untuk 'pusing-pusing' ke tempat peranginan seperti kereta kabel atau Underwater World.
Memerah minda dan berkongsi kemampuan intelektual untuk menyiapkan Modul Realiti Alam Kerjaya sungguh meletihkan! Sekalung tahniah kepada rakan-rakan dalam kelompok Kaunselor Organisasi di PPD seluruh Kelantan yang berjaya menyelesaikan modul ke tahap akhir.
Bahagian Psikologi dan Kaunseling, KPM memberi kepercayaan sekali lagi setelah kami berjaya menyelesaikan Modul Realiti Alam Perkahwinan tahun lepas.
Apa-apa pun terpaksa juga keluar bila memikirkan beberapa 'pesanan' orang di rumah. Sekurang-kurangnya titipan coklat dan batik jawa perlu juga dibawa pulang.
Menginap di Langkasuka banyak kemudahannya. Sempat juga 'window shopping' waktu petang di kompleks membeli belah di sebelahnya.
Teringat juga kepada anak-anak pelajar bila terpandang satu iklan di kompleks memberli belah ini.
"JAWATAN KOSONG : SALESGIRL: SYARAT PERMOHONAN: SIJIL PELAJARAN MALAYSIA!!"
Itulah realitinya. Nak mohon kerja sebagai jurujual pun memerlukan SPM!!
So, wahai anak-anak pelajarku... fikir-fikirkanlah! Jika anda berfikir tentang ini sejenak, ANDA TIDAK MUNGKIN LALAI DAN 'MAIN-MAIN' KETIKA ANDA MASIH BERGELAR PELAJAR!!
Catatan: Saya tinggalkan Langkawi dengan kehadiran dua buah bas yang penuh sarat dengan warga Bangla. Menginap di Langkasuka dengan pelbagai gaya dan penuh kegembiraan kerana berada di bumi Malaysia - LUBUK EMAS!
Ironi: Di saat dan ketika ini warga Malaysia mengeluh, merintih kerana kononnya tidak ada peluang pekerjaan....

0 comments:

Post a Comment