CABARAN KEPADA PELUANG... suatu hijrah.

Monday, May 31, 2010
Seorang teman memberi khabar gembira kepada saya tentang peningkatan kerjayanya. Beliau mendapat kejayaan berganda pada tahun 2010 ini.
Pertama, teman saya ini berjaya mencapai cita-cita untuk menamatkan pengajian peringkat ijazah. Kejayaan yang kedua dia telah diberi kenaikan pangkat (gred) dalam perjawatannya. Dua kejayaan dalam hidup ini sememangnya menjadi impian setiap insan. Terutamanya penjawat awam atau pekerja yang sering mengimpikan agar 'naik pangkat' dalam kerjaya yang diceburi.  Namun 'harga' yang perlu dibayar oleh teman saya ini ialah terpaksa bertukar ke luar Negeri Kelantan. Saya akui sangat berat membuat keputusan untuk keluar daripada 'zon selesa'. Nampaknya itulah dilema yang dialami oleh teman saya ini. Jelas, teman saya ini keliru dan serba salah di antara peluang kerjaya atau tinggalkan zon selesa....
Bagaimana saya boleh membantu....?

0 comments:

Post a Comment