ALAHAI DEMAM LAGI !

Sunday, July 11, 2010
Saya terima panggilan telefon ummi Aiman yang katanya Aiman demam lagi! Guru kelasnya minta Aiman pulang ke rumah dan berehat. Suhu badannya meningkat dan mengadu pening kepala. Saya sempat pulang menjenguk ketika masa rehat. Memang benar suhu badannya panas dan asyik tidur.
Saya semakin percaya si Aiman ini tidak kuat untuk berjaga di awal pagi. Jam tiga pagi tadi dia amat sihat dan bersorak kuat bila pasukan Uruguay menjaringkan gol. Bila wisel penamat dibunyikan pasukan pilihan saya, Jerman menang. Apalagi, senyap dan Aiman tidur semula. Tup tup, demam pula hari ni! Risau juga saya, mana tahu Aiman demam kerana pasukan pilihannya, Uruguay kalah! Isk isk isk... Sekarang saya jadi dilema samada nak izinkan Aiman tengok perlawanan akhir pagi Isnin ini..... Yang pasti, Aiman pilih Sepanyol sebagai Juara piala dunia tahun 2010! Begitu juga saya...
Catatan: Kalaulah semua calon-calon STPM, SPM, PMR & UPSR 'demam' peperiksaan semacam 'demam bola'.... fuhhhh, tentu guru-guru di sekolah tidak risau lagi!

0 comments:

Post a Comment