DULU SMIP, SEKARANG SMKIP...

Sunday, July 11, 2010
Kawan lama saya Wan Rusaidi menjemput saya untuk mengisi slot motivasi pelajar tingkatan lima di Sekolah Menengah Kebangsaan Ismail Petra, Kota Bharu hari ini. Seronok juga bertemu pelajar-pelajar pintar di Kota Bharu ini. Wajah-wajah yang jernih, tanpa prejudis kelihatan menerima saya amat membantu untuk melancarkan sesi motivasi ini. Kehadiran pelajar 'spesies' saya (lelaki) yang hanya satu pertiga daripada kesemua pelajar meyakinkan saya mereka memang ' the choosen one'! Terpilih kerana kerana mereka masih kekal di sekolah. Kekal menghadapi perjuangan seorang pelajar. Perjuangan untuk menghadapi peperiksaan SPM yang bakal tiba. Perkongsian saya kali ini lebih santai kerana pelajar SMKIP ini kelihatan lebih matang dan tekun sepanjang sesi yang berlangsung hampir 2 jam! Cuma, saya risau juga jika pelajar-pelajar ini 'terlalu tenang' sehingga masih belum terasa 'demam peperiksaan...Ketenangan adalah perlu untuk menghadapi peperiksaan. Kepekaan tentang waktu-waktu yang terhad juga sangat penting. Jadi, kepada semua pelajar, saya mendoakan supaya Julai ini sepatutnya 'demam-demam'kanlah diri anda untuk menghadapi SPM!

0 comments:

Post a Comment