DATANG DAN PERGI....

Monday, November 29, 2010
Semalam majlis penerimaan surat perlantikan pegawai-pegawai baru pelbagai jawatan diadakan di JPNK. Pegawai-pegawai baru menerima surat perlantikan mereka daripada Pengarah Pelajaran Kelantan. Tidak terkecuali PPDKK yang menerima 9 lagi pegawai baru pelbagai bidang. Penstrukturan PPD seluruh Malaysia ini selaras dengan perkembangan pesat pendidikan negara.
Saya ucapkan tahniah kepada rakan-rakan baru yang akan bertugas di PPDKK. Ada yang bersemangat dan gembira. Tak kurang juga yang gelisah dan keliru tentang tugas yang akan dilaksanakan nanti. Demikianlah resam alam. Enam tahun lalu saya melapor diri di PPDKK sebagai Kaunselor Pentadbir Pertama dalam sejarah PPDKK! Jumaat lepas saya melapor diri di IAB, Genting Highlands. Begitu pantas masa berlalu. Rakan-rakan pegawai baru berhijrah ke PPDKK. Saya pula mengambil keputusan berhijrah ke IAB. Satu keputusan yang bukan mudah untuk saya ambil. Namun demi peningkatan kerjaya dan peluang rezeki yang lebih baik, saya MESTI pergi.  Teringat kata-kata Kak Asmad (Pensyarah IPGSMB), 'Brother, you  MUST go! I used 'MUST' not 'should go... I hope you know what i mean by saying that".
CATATAN:
1. Kak Asmad adalah rakan sekelas sewaktu kuliah sarjana di UUM dahulu.
2. Setiap orang mempunyai masalah dan kekangan tersendiri dalam proses membuat apa-apa keputusan yang melibatkan yang tersayang. 
3. Keputusan Yan bagaimana pula ye?

0 comments:

Post a Comment