THE FINAL COUNTDOWN!

Monday, November 8, 2010
"Final Countdown' Piala Malaysia untuk musim ini sudah pun diketahui. Keputusan pilihanraya kecil DUN Galas juga sudah diketahui siapa pemenangnya. Bagi Pasukan Red Warrior, usaha dan keupayaan berlipat ganda seharusnya ada untuk mempertahankan kejuaraan di musim hadapan. Kata orang, memenangi kejuaraan tidak sesukar mempertahankannya! Begitu juga dengan ADUN Galas yang menang dalam pilihanraya kecil Galas baru-baru ini. Berjuang dan berusaha untuk menang tidaklah sesukar memberikan khidmat bakti kepada rakyat di kawasan Galas! Sebenarnya saya tabik dengan insan yang bergelar wakil rakyat. Mereka sanggup kurang tidur malah tidak tidur pun. Mereka mesti sanggup dikejutkan pada jam 3 pagi! Mereka sanggup ke serata ceruk negeri. Malah mereka sanggup meredah hutan belantara dan sungai semata-mata ingin bertemu rakyat. Satu perkara penting yang tidak patut dilupakan ialah mereka perlu konsisten. Maksudnya tidak hanya datang dengan komited sewaktu pilihanraya sahaja! (Teringat tentang para sahabat selepas Nabi S.A.W. wafat...mereka saling tolak menolak apabila dicadangkan untuk menjadi Khalifah. Jelas mereka sedar jawatan itu adalah AMANAH yang sangat berat!)
Hakikatnya, semua orang ada 'FINAL COUNTDOWN'nya tersendiri. Rakan-rakan penjawat awam juga ada 'countdown'. Berdoa dan berharap semoga hujung tahun ini akan menitiskan BONUS sebulan gaji!!! Amin.
CATATAN:
1. Anak-anak pelajar yang akan mendudukki peperiksaan SPM telah hampir dengan 'FINAL COUNTDOWN' mereka. 23 November ini akan bermulalah perjuangan mereka.
2.  Saya juga ada 'FINAL COUNTDOWN' tersendiri..... Semoga Allah SWT mempermudahkan segala urusan. Amin.

0 comments:

Post a Comment