SELAMAT BERJUANG PUTERIKU...

Tuesday, November 23, 2010
Hari ini (23.11.2010) bermulanya peperiksaan bertulis SPM. Malam tadi anak saya di MRSM menelefon mohon restu dan doa daripada umminya. Ralat sungguh rasanya jika saya tidak dapat bertemu dengannya sebelum masuk ke dewan peperiksaan. Sejak UPSR dan PMR yang ditempuhinya, saya pasti akan berada di sisi sebelum masuk ke dewan peperiksaan. Seorang rakan beritahu bahawa tidak semua pelajar suka jika ibu dan bapa ada di sisi sebelum peperiksaan. Saya tidak pasti tentang itu. Cuma saya terlalu biasa dengan amalan ini dan saya yakin anak-anak suka jika  berjumpa mereka sebelum peperiksaan. Terasa mengalir suatu rasa kepuasan dan kebahagiaan bila dapat berjumpa dan memeluk anak-anak. Makanya pagi tadi seawal jam 7.20 pagi saya masuk ke MRSM semata-mata ingin berjumpa dengannya.
CATATAN:
1. SELAMAT MENEMPUH SPM KEPADA PELAJAR TINGKATAN 5 DI SELURUH MALAYSIA, KHASNYA DI PPD KK.
2. Teringat kisah Nabi S.A.W. yang tetap memeluk anaknya Fatimah walaupun ketika itu si anak telahpun bersuami.

0 comments:

Post a Comment