THE IRON LADY AND ME....

Friday, October 22, 2010
Bertemu secara dekat dengan Datuk Dr. Maznah meninggalkan nostalgia yang amat bermakna buat diri saya. Menjadi seorang daripada ratusan peserta seminar yang berjaya bercakap secara langsung dengannya memang membanggakan. Sempat juga menghulurkan buku motivasi tulisannya untuk ditandatangani. Kata-kata orang berjaya seperti beliau meninggalkan kesan yang hebat.
"GET FIRED AND WORK WITH ME! I NEED THE PEOPLE LIKE U ALL.. MOTIVATORS, COUNSELORS.. COME AND WORK WITH ME!"
Begitulah kata-kata cabaran daripada Datuk Dr. Maznah kepada semua peserta seminar. Malah ketika saya berhadapan dengannya, saya pun dilontarkan kata-kata yang sama.
"Sapa nama U?". "Tengku Abdullah dari Kelantan". "Oooo... ok, mau tak kerja dengan saya? Kalau sekarang U dapat RM 3000 sebulan, sama-sama kerja dan join bisnes dengan saya.. U akan dapat RM3000 sehari!!!".. Come on!".
Fuhhhhhh! Terdiam tak terkata apa-apa saya di hadapan tetamu VIP yang ada di sebelahnya.
Catatan:
1. ORANG YANG BERJAYA, SEMUA KATA-KATANYA MENJADI MUTIARA.
2. ORANG YANG BERJAYA, SEMUA KATA-KATANYA DIDENGARI.
3. ORANG YANG BERJAYA, SANGAT YAKIN DENGAN KATA-KATANYA.
4. ORANG YANG BERJAYA, TIDAK ANGKUH DALAM BUDI BICARANYA.

0 comments:

Post a Comment