'QUALITY TIME'

Saturday, October 30, 2010
Alhamdulillah. Hari hari cuti sempena kemenangan 'Red Warrior' membawa pulang Piala Malaysia. Rupa-rupanya kemenangan bersejarah pasukan Kelantan membawa rahmat kepada semua. Seronok berada di rumah dengan anak-anak dan keluarga. Bukan kerana seronok tidak bekerja tetapi gembira kerana masih ada satu hari lagi untuk melepak dan makan bersama. Kekangan tugas sering menyebabkan saya meninggalkan mereka. Banyak sungguh perkara yang saya ketinggalan. Saya kagum dengan Umi mereka yang masih tetap ingat tarikh lahir setiap anak-anak! Melihat anak-anak membesar begitu cepat boleh merisaukan juga. Bimbang tidak dapat melaksanakan tugas dan tanggungjawab menjaga amanah Allah ini... Mungkin atas sebab itu saya lebih suka melepak bersama anak-anak dan keluarga; berbanding lepak bersama rakan di warung kopi. Saya tahu mungkin meninggalkan mereka lagi....
CATATAN:
1. Pada saya, jika semua ibubapa benar-benar memanafaatkan 'QUALITY TIME' mereka bersama anak-anak....saya yakin usaha 'MEMANUSIAKAN MANUSIA' akan lebih berkesan.
2. Terfikir juga bagaimana rakan-rakan yang ada 2 'rumah'? Pastinya saya TABIK mereka kerana MAMPU berbuat begitu!

0 comments:

Post a Comment