PETRA 1 KU.....

Wednesday, October 27, 2010
Diundang untuk hadir bersama dalam Malam Anugerah Juara Ko Kurikulum di SMK SYP1 merupakan satu penghormatan. Saya dengan dua emosi. Hadir kerana melaksanakan tanggungjawab sebagai 'Penghulu Sekolah' dan hadir kerana hati saya memang teruja untuk hadir. Majlis dimulakan dengan pertunjukan bunga api skala besar sebagai gimik sambutan YABrs Pengarah Pelajaran Kelantan (walaupun Pengarah tiba awal sebelum Urusetia dan pelajar bersedia!). Majlis anugerah ini diadakan sebagai satu usaha pengikhtirafan kepada pencapaian para pelajar dalam bidang ko kurikulum.
Aturcara majlis penuh meriah dan diselangi dengan persembahan koir Petra 1 bertaraf nasional memang berjaya menarik hati Pengarah dan saya juga. Rasa bagaikan berada di sekolah-sekolah Convent atau asrama penuh. Itulah SYP ku.....
Saya dapat lihat betapa bangga para pelajar yang menerima anugerah pencapaian masing-masing. Penuh semangat dengan wajah berbunga tampil satu persatu menerima anugerah daripada Pengarah Pelajaran Kelantan.
CATATAN:
1. Benarlah kata-kata, 'Sekolah berkualiti dan diterajui oleh Pengetua/pimpinan berkualiti hasilnya adalah KUALITI. Sebaliknya sekolah berkualiti tetapi diterajui oleh pimpinan yang tidak berkualiti hasilnya adalah KEGAGALAN YANG PASTI!'
2. Satu perkara yang BENAR, SETIAP MANUSIA INGIN DIHARGAI dan manusia yang TAHU MENGHARGAI akan SENTIASA DIHORMATI!
NOSTALGIA:
- Saya tersenyum sendiri terkenangkan warna warni yang telah pernah saya lakarkan di sekolah ini... ya, sampai kini saya BANGGA menjadi sebahagian daripada anak didik mu, PETRA ku......TERIMA KASIH.
p.s. Rugi kamu tidak hadir, Yan....

0 comments:

Post a Comment