YANG PATAH AKAN TUMBUH...

Saturday, October 16, 2010
Seorang demi seorang rakan kaunselor/guru kaunseling bertukar dan berhijrah keluar dari daerah ini. Kadang-kadang terfikir juga, dua daerah KK dan GM ini cuma daerah-daerah 'PUSAT LATIHAN' dalam semua bidang pengajian.
Saya teringat seorang kaunselor yang naif dan gemuruh sangat bila diminta untuk memberikan ceramah motivasi kepada pelajar. Lalu rakan kaunselor berkenaan datang berjumpa dengan saya untuk 'menuntut ilmu' daripada saya. Bukan kerana saya yang terbaik tetapi mungkin kerana saya di antara yang 'senior' di daerah ini. Pada saya, mendidik, berkongsi kemahiran dan pengalaman akan lebih memantapkan lagi diri sendiri. Justeru, tanpa lokek, saya berikan semua bahan-bahan... saya kongsikan segala pengalaman dengan beliau. Alhamdulillah, daripada seorang kaunselor yang berdarah gemuruh bercakap di khalayak, beliau kini mampu memberikan ceramah yang berapi-api! Sayangnya, setahun selepas itu, beliau bertukar ke daerah KB. 
Catatan:
1. Bulan lepas PPD KK kehilangan dua lagi rakan kaunselor yang hebat. Semoga Linda dan Wan meneruskan kehebatan mereka walau di mana sahaja berada.
2. Dan saya merasa bangga kerana menjadi sebahagian daripada usaha-usaha mencungkil bakat dan kehebatan mereka.
3. SELAMAT BERTUGAS DI TEMPAT BARU DENGAN PENUH DEDIKASI. 

0 comments:

Post a Comment